Duik in de verandering

Verandering is als een stromende rivier, soms rustig kabbelend en soms wild stromend. Het kan soms een flinke uitdaging zijn om in deze veranderende stroom te navigeren. Een koers die richting geeft is dan prettig. Maar voordat we de koers bepalen, is het van essentieel belang om de situatie goed te analyseren. Duik in de verandering aan de hand van drie vragen…

Vijf jaar Adoptics!

Vandaag vieren we een mijlpaal in de geschiedenis van Adoptics - ons vijfjarig jubileum. Het is een moment om terug te kijken op onze reis, onze prestaties te vieren en vooruit te kijken naar wat de toekomst voor ons in petto heeft. In de afgelopen vijf jaar hebben we als team samengewerkt, obstakels overwonnen en Adoptics zien groeien op manieren die we nooit hadden kunnen voorspellen.

Vertrouwen is een werkwoord

Welkom in het tijdperk waarin samenwerken, dankzij digitale tools, geen grenzen kent. Thuiswerken, videobellen en teamschats zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze werklevens. Maar wacht even, hoe zit het met dat ene belangrijke ingrediënt dat al deze digitale samenwerkingen soepel laat verlopen? Juist, ik heb het over vertrouwen!

Mij, wij, zij, iedereen

In een wereld waarin digitaal samenwerken niet meer weg te denken is, komt nogal eens de vraag bij ons terecht hoe je het beste informatie digitaal kan delen. Met jouw collega, jouw team of afdeling, de rest van de organisatie of mensen daarbuiten. Het lijkt simpel, maar als we gebonden zijn door regels en wetgeving (GDPR, AVG) en je niet alles meteen met een ander wil delen, wordt het al complexer. Hoe zet je de beschikbare middelen dan het beste in?

Hoe digitale middelen medewerkers verbinden

Digitale middelen hebben de manier waarop we werken, communiceren en samenwerken ingrijpend veranderd. Door het werken op afstand – in welke vorm dan ook – worden digitale middelen steeds belangrijker om verbinding te creëren en ons werk effectief te doen. Laten we eens kijken naar enkele voordelen van hoe digitale middelen bijdragen aan het versterken van de verbinding tussen medewerkers...

Hoe persona’s je social intranet naar een hoger niveau tillen

Een social intranet is een krachtig hulpmiddel voor organisaties om de communicatie en samenwerking tussen medewerkers en/of andere gebruikers te verbeteren. Maar om ervoor te zorgen dat het intranet effectief is en echt bijdraagt aan het dagelijkse werk, moet het worden ontworpen met de gebruikers in gedachten. Het gebruik van persona's kan daarbij helpen...

Wie is eigenaar van de digitale werkplek?

Jullie nieuwe digitale werkplek of social intranet is eindelijk live! Na een lange aanloop met veel zinvolle discussies over de inrichting, het trainen van redacteuren en dan nog de technische uitdagingen, want het moet natuurlijk wel veilig én toegankelijk zijn. Daar staat ie dan! Met een knetterende campagne is iedereen geactiveerd. We zijn moe, maar voldaan. Dus even is er wat rust in de organisatie. Maar niet voor lang...

Het verhaal achter Adoptics

Onlangs werden Chris en Doreen geïnterviewd door De Zaak - een online uitgever voor ondernemers - over hoe wij de stap van een baan in loondienst naar ondernemerschap maakten.

Regel jij de communicatie even?

Binnenkort stapt jullie organisatie over op een nieuwe digitale werkplek. Een heel goed idee en aan de projectgroep de mooie taak om te zorgen dat het soepel, makkelijk en zonder gedoe wordt ingevoerd en in gebruik wordt genomen door alle collega’s. Het management denkt dat dit zo even geregeld is en heeft zonnige verwachtingen: "Regel jij de communicatie even?" Maar om medewerkers echt te betrekken bij en verbinden aan (digitale) veranderingen, is veel meer nodig...

Dag van de Digitale Communicatie

Vandaag is het de dag van de Digitale Communicatie. Hét moment om tips en ideeën uit te wisselen met je collega's over digitale communicatie. Voor ons is digitale communicatie inmiddels vanzelfsprekend. Vanuit huis, op kantoor of bij een opdrachtgever. Hoe houd je online meetings - een veelgebruikte vorm van digitale communicatie - aantrekkelijk? Wat kun je doen om meer interactie tot stand te brengen en hoe betrek je deelnemers? Vandaag delen wij onze tips met je!  

Digitale onboarding, hoe doe je dat?

De zomervakanties lopen op hun einde. Een nieuw seizoen begint. Vaak ook het moment waarop veel mensen starten met een nieuwe baan. Als organisatie kun je maar één keer een eerste indruk maken. Zorg dus dat je aandacht hebt voor het onboarden van nieuwe medewerkers. De combinatie van fysiek en digitaal is vaak het meest effectief. In deze blog delen we hoe je in drie verschillende onboardingsfasen met behulp van digitale middelen medewerkers kan verwelkomen, wegwijs maken en betrekken bij je organisatie. 

Drie tips voor een knallende afsluiting van je (online) sessie

Ze zeggen wel eens: een goed begin is het halve werk. Maar een goede afsluiting van je (online) sessie is minstens zo belangrijk. Met welk gevoel je deelnemers de sessie verlaten, bepaalt voor een groot deel hoe de ze terugkijken op het geheel. In deze blog deel ik enkele werkvormen voor een knallend einde!